Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu
Bingöl Devlet Hastanesi Üroloji Kliniği’nde, böbrek tümörlerinin tedavisinde kullanılan tamamen kapalı yöntemle (laparoskopik) böbrek koruyucu kanser ameliyatı ilk kez başarıyla gerçekleştirildi.
Üroloji uzmanları Op. Dr. Rıdvan Cantürk ve Op. Dr. Yakup Altundaş tarafından yapılan operasyonda, 75 yaşındaki erkek hastanın böbreğinde tespit edilen yaklaşık 3,5 santimetrelik tümör, böbreğin tamamı alınmadan sadece tümörlü dokunun çıkarılmasıyla tedavi edildi. Laparoskopik parsiyel nefrektomi yöntemiyle gerçekleştirilen ameliyatta, hastanın böbrek fonksiyonları korunurken, tümör yaklaşık 3-4 santimetrelik küçük bir kesi ile vücut dışına alındı.
Bingöl Devlet Hastanesi’nde ilk kez gerçekleştirilen bu operasyonla birlikte, daha önce ileri düzey böbrek cerrahileri için il dışına sevk edilen hastaların artık kentte tedavi edilebilmesinin önü açıldı. Böylece hem sevklerin azaltılması hem de hastaların tedavi süreçlerini kendi şehirlerinde sürdürmesi hedefleniyor.
Ameliyatı gerçekleştiren Üroloji Uzmanı Op. Dr. Rıdvan Cantürk, uygun hastalarda böbreği koruyan kapalı cerrahi yöntemlerin günümüzde önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, “Böbreğin tamamını almak yerine sadece tümörlü dokunun çıkarılması, organ fonksiyonlarının korunmasını sağlıyor. Kapalı yöntem sayesinde hastalar daha az ağrı hissediyor, daha kısa sürede taburcu oluyor ve günlük yaşamlarına daha hızlı dönebiliyor. Bu ameliyatın hastanemizde ilk kez uygulanması ilimiz adına önemli bir gelişmedir” dedi.
Bingöl Devlet Hastanesi Başhekimi Opr. Dr. Reha Sermed Aygören ise sağlık hizmetlerinin her geçen gün güçlendiğini belirterek, “Hastanemizde ilk kez başarıyla gerçekleştirilen bu özellikli ameliyat, sağlık altyapımızın ulaştığı seviyeyi göstermektedir. Amacımız, vatandaşlarımızın ileri düzey tanı ve tedavi hizmetlerine kendi ilimizde ulaşmasını sağlamaktır. Bu sayede il dışı sevkleri azaltırken hastalarımızın tedavi süreçlerini ailelerinin yanında sürdürmesine imkân tanıyoruz” diye konuştu. (BGHA)